Pet Politics“
Silverjews

Durch­schnitt­li­che Lese­dauer 2 Minu­ten

I could see through the sleeve of her blouse
The plans of her architect lover
A tattoo of a boarded-up house
And ink door that belonged to another

Lyrics (Aus­schnitt)

Der Song


Das Album, auf dem sich der Song befindet

The Natural Bridge, Silver Jews

Silver Jews
Pet Politics

Ver­öf­fent­licht: 4. Sep­tem­ber 1996
Label: Drag City


Der kom­plette Text zum Track Pet Politics“

Guard my bed
While the rain turns the dit­ches to mir­rors
By a vase of car­na­ti­ons from cen­tral Ohio
Where the loo­king machine can’t here us

Deep in the night we dream of posi­ti­ons
There’s a line for the phone in the hall
And in the cold places where Spa­nish is spo­ken
Most wars end in the fall

You never know where your pet will go
Pet poli­tics
Pet poli­tics
Pet poli­tics
Pet poli­tics

Still wea­ring last nights’ mas­cara
Now that her pet was gone for sure
She was shi­ve­ring so hard
It loo­ked like there were two of her

I could see through the sleeve of her blouse
The plans of her archi­tect lover
A tat­too of a boarded-up house
And ink door that belon­ged to another

When the rain hits you
It hits you slow
Stitch after stitch
Stitch after stitch
Stitch after stitch
Stitch after stitch

Adam was not the first man though the Bible tells us so
There was one crea­ted before him, whose name we do not know
He also lived in the gar­den
But he had no mouth or eyes
One day Adam came to kill him
And he died beneath these skies

I find it so ama­zing how
I go where I’m led 
I go where I’m led 
I go where I’m led 
I go where I’m led 

I suspect we could be losing now
Please guard my bed
Please guard my bed
Please guard my bed
Please guard my bed

Kurze Info zum Album

Das Album The Natu­ral Bridge“ der ame­ri­ka­ni­schen Indie-Rock-Legende Sil­ver Jews, die 1989 von David Ber­man gemein­sam mit den Pave­ment-Mit­glie­dern Ste­phen Malkmus und Bob Nast­a­novich gegrün­det wurde, ist ein Werk vol­ler melan­cho­li­scher Schön­heit. Im Mit­tel­punkt ste­hen Ber­mans poe­ti­sche Erzähl­kunst und seine mar­kante, schwer­mü­tige Stimme. Die Songs – dar­un­ter das wun­der­bare How to Rent a Room“ und das düs­tere Pet Poli­tics“ – ver­we­ben lako­ni­schen Humor mit exis­ten­zi­el­ler Schwere. Ber­mans Gesang klingt brü­chig, seine Texte sind reich an lako­ni­schen Weis­hei­ten und sur­rea­len Bil­dern. Eine mei­ner Lieb­lings­zei­len des Albums stammt aus Trains Across the Sea“: In 27 years, I’ve drunk 50,000 beers /​And they just wash against me like the sea into a pier.“ Mit zurück­ge­lehn­ten Gitar­ren, sanf­ten Orgel­klän­gen und spar­sa­mer Per­cus­sion erschafft Ber­man eine unver­wech­sel­bar dunkle und ein­dring­li­che Atmo­sphäre. Es ist ein Album für die Ewig­keit. Der Sin­ger-Song­wri­ter und Dich­ter Ber­man litt jah­re­lang unter schwe­ren Depres­sio­nen und kämpfte mit per­sön­li­chen sowie fami­liä­ren Pro­ble­men. Kurz nach­dem er mit sei­nem neuen Pro­jekt Pur­ple Moun­ta­ins ein groß­ar­ti­ges Come­back gefei­ert hatte, nahm er sich am 7. August 2019 das Leben. Er wurde 52 Jahre alt.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert