
I could see through the sleeve of her blouse
Lyrics (Ausschnitt)
The plans of her architect lover
A tattoo of a boarded-up house
And ink door that belonged to another
Der Song
Das Album, auf dem sich der Song befindet
Der komplette Text zum Track „Pet Politics“
Guard my bed
While the rain turns the ditches to mirrors
By a vase of carnations from central Ohio
Where the looking machine can’t here us
Deep in the night we dream of positions
There’s a line for the phone in the hall
And in the cold places where Spanish is spoken
Most wars end in the fall
You never know where your pet will go
Pet politics
Pet politics
Pet politics
Pet politics
Still wearing last nights’ mascara
Now that her pet was gone for sure
She was shivering so hard
It looked like there were two of her
I could see through the sleeve of her blouse
The plans of her architect lover
A tattoo of a boarded-up house
And ink door that belonged to another
When the rain hits you
It hits you slow
Stitch after stitch
Stitch after stitch
Stitch after stitch
Stitch after stitch
Adam was not the first man ‚though the Bible tells us so
There was one created before him, whose name we do not know
He also lived in the garden
But he had no mouth or eyes
One day Adam came to kill him
And he died beneath these skies
I find it so amazing how
I go where I’m led
I go where I’m led
I go where I’m led
I go where I’m led
I suspect we could be losing now
Please guard my bed
Please guard my bed
Please guard my bed
Please guard my bed
Kurze Info zum Album
Das Album „The Natural Bridge“ der amerikanischen Indie-Rock-Legende Silver Jews, die 1989 von David Berman gemeinsam mit den Pavement-Mitgliedern Stephen Malkmus und Bob Nastanovich gegründet wurde, ist ein Werk voller melancholischer Schönheit. Im Mittelpunkt stehen Bermans poetische Erzählkunst und seine markante, schwermütige Stimme. Die Songs – darunter das wunderbare „How to Rent a Room“ und das düstere „Pet Politics“ – verweben lakonischen Humor mit existenzieller Schwere. Bermans Gesang klingt brüchig, seine Texte sind reich an lakonischen Weisheiten und surrealen Bildern. Eine meiner Lieblingszeilen des Albums stammt aus „Trains Across the Sea“: „In 27 years, I’ve drunk 50,000 beers /And they just wash against me like the sea into a pier.“ Mit zurückgelehnten Gitarren, sanften Orgelklängen und sparsamer Percussion erschafft Berman eine unverwechselbar dunkle und eindringliche Atmosphäre. Es ist ein Album für die Ewigkeit. Der Singer-Songwriter und Dichter Berman litt jahrelang unter schweren Depressionen und kämpfte mit persönlichen sowie familiären Problemen. Kurz nachdem er mit seinem neuen Projekt Purple Mountains ein großartiges Comeback gefeiert hatte, nahm er sich am 7. August 2019 das Leben. Er wurde 52 Jahre alt.
Schreibe einen Kommentar